Bibliografie
Conference Paper (international conference)
Stanovení vlivu asistenčních systémů na průběh stability jízdy v rámci projektu E-VECTOORC
, ,
: Sborník příspěvků odborné konference, p. 107-115 , Eds: kpt. Ing.Omelka Jaroslav, mjr. Ing. Kuběnka Rudolf
: Zvýšení bezpečnosti provozu vozidel ozbrojených sil, (Vyškov, CZ, 05.11.2013-06.11.2013)
: e-vectoorc, FP7
: vehicle dynamics, stability, fully electric vehicles, simulation, Huma Machine Interface
: http://library.utia.cas.cz/separaty/2013/AS/plihal-0398272.pdf
(cze): Předmětem příspěvku je stručné představení aktivit řešených v rámci výzkumného projektu E-VECTOORC financovaného 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Projekt je zaměřen na řízení krouticího momentu jednotlivých kol elektromobilu za podmínek jízdy na a mimo pozemní komunikaci. Tříletý projekt je řešen konsorciem partnerských společností a výzkumných institucí Univerzita v Surrey, Technická univerzita v Ilmenau, Jaguár Land Rover, Flanders' Drive, Inverto, Fundacion CIDAUT, Instituto Tecnológico de Aragón, ŠKODA AUTO a.s., VIF a TRW. Cílem projektu je vyvinout a integrovat různé asistenční vozidlové systémy, jako například ABS, ESP, řízení hnací síly a přenášeného krouticího momentu včetně pokročilých asistenčních systémů pro řidiče pro plně elektrická vozidla s různými koncepcemi umístění pohonných jednotek.
(eng): The paper introduces the current state of research project related to yaw moment control, anti-lock braking and traction control through the employment of effective torque vectoring strategies for fully electric vehicles. In particular, the adoption of individually controlled electric powertrains with the aim of tuning the vehicle dynamic characteristics in steady-state and transient conditions is discussed.
: KA