Bibliografie
Conference Paper (international conference)
Local traffic control of microregion
,
: Multiple Participant Decision Making, p. 161-171
: Workshop on Computer-Intensive Methods in Control and Data Processing 2004, (Prague, CZ, 12.05.2004-14.05.2004)
: CEZ:AV0Z1075907
: 1F43A/003/120, GA MDS, 110330-CP-1-2003-1-ES, SOCRATES
: traffic control, linear programming, Kalman filter
: http://library.utia.cas.cz/prace/20040054.pdf
(eng): The paper deals with urban transportation control problem. A traffic micro-region is modelled by a linear state-space model, describing output intensity of traffic flow in dependence on intensities and occupances of input traffic flow. As a state of the model stay column lengths in crossroads and unmeasurable input intensities. The control represents first level of a hierarchical controller, which is supposed to be constructed in the future.
(cze): Článek se zabývá problematikou dopravního řízení. Dopravní mikrooblast je modelována lineárním stavovým modelem, popisujícím výstupní intenzity dopravního toku v závislosti na intenzitách a obsazenostech vstupních dopravních toků. Stavem modelu jsou délky kolon na křižovatkách a neměřené vstupní intenzity. Řízení představuje první úroveň hierarchického regulátoru, který bude dále budován
: 09I
: BC